Nowe przepisy odnosnie części używanych.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Nowe przepisy odnosnie części używanych.

    No niestety parownik jest dalej, ale jeżeli nie osiągnie około 30 stopni to nie przełączy na gaz więc nie ma co tego płynu chłodzić, a później, po przełączeniu, oczywiście też go wychładza ( płyn ). Lecz na szczęście mam nad tym kontrolę i w takich ekstremalnych sytuacjach mogę odłączyć gaz jednym kliknięciem :-) i wtedy szybciej wchodzę na 90 st. Troszkę mnie uspokoiłeś, więc jutro rano palę i jadę do Bielska :-).
    ps. koleżanka w polo ma porażke z 1.4 - kompletnie odmówił połuszeństwa, a mój brat ma w peugeocie 1.1 check engine..... no coments
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Nowe przepisy odnosnie części używanych.

    Mało kto wie, iż od ponad dwóch tygodni obowiązuje w naszym kraju rozporządzenie zakazujące ponownego stosowania w pojazdach niektórych elementów wyposażenia.

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wykazu przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko zaczęło obowiązywać 29 października br. Zawiera ono wykaz 19 przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z samochodów, które z racji zwiększonego niebezpieczeństwa lub negatywnego wpływu na środowisko w razie ich stosowania, nie mogą być drugi raz użyte. O ile z niektórymi pozycjami na liście, która została już ochrzczona jako "czarna lista", można się jeszcze zgodzić, to niektóre budzą już poważne wątpliwości.

    Z pewnością ponowne użycie klocków hamulcowych może narazić na niepotrzebne ryzyko. Tym bardziej, iż zakup kompletu nowych klocków to wydatek stosunkowo niewielkiej sumy pieniędzy I wydaje się, iż właśnie od ceny nowego, nawet nieoryginalnego, zamiennika będzie zależało, czy nowe przepisy będą respektowane, czy też nie. Zakup używanych ABS-u, poduszki powietrznej czy nawet instalacji gazowej jest przecież dużo tańszy niż kupno ich nowych odpowiedników. A przecież wciąż do Polski napływa fala używanych samochodów, których cena często nie przekracza kilku tysięcy złotych. I raczej nie ma co liczyć, iż do takich aut będzie się opłacało nabywać nowe części zamienne. Nawet, jeśli oferują wyższy poziom bezpieczeństwa.

    Spora grupa sprowadzonych aut od samego początku była przeznaczona "na części". Na giełdach samochodowych panuje spory tłok, nie tylko sprzedających auta używane, ale również oferujących tanie części używane. To także jest efekt ponad miliona samochodów, jakie już trafiły do naszego kraju.

    I nawet jeśli stosowanie takich części zostało ustawowo zabronione, to bardzo trudno będzie to dowieść. Czy agenci ubezpieczeniowi, policjanci, a nawet pracownicy stacji diagnostycznych będą w stanie rozpoznać bez specjalistycznych urządzeń, czy zamontowane poduszki powietrzne, system ABS lub immobiliser były montowane jako nowe? Wydaje się, iż urzędnicy stworzyli kolejny absurdalny przepis, który może i ładnie wygląda w teorii (dbamy o bezpieczeństwo i środowisko), lecz w rzeczywistości jest właściwie nie do wyegzekwowania.

    Przedmioty wyposażenia i części, które nie mogą być ponownie użyte w pojazdach:
    -Poduszki powietrzne z aktywatorami pirotechnicznymi, jednostkami kontroli elektronicznej i czujnikami;
    -Klocki, szczęki hamulcowe;
    -Przewody i uszczelnianie układu hamulcowego;
    -Tłumiki układu wydechowego;
    -Przeguby układu kierowniczego;
    -Fotele zintegrowane z pasami bezpieczeństwa lub poduszkami powietrznymi;
    -Układ blokady kierownicy;
    -Immobilisery wraz z transponderami sterowania elektrycznego;
    -Urządzenia przeciwwłamaniowe i alarmowe;
    -Elementy elektryczne i elektroniczne układów bezpieczeństwa jazdy (w szczególności ABS i ASR);
    -Przewody paliwowe;
    -Filtry jednorazowe i wkłady filtra;
    -Zawory recyrkulacji spalin;
    -Instalacje zasilania gazem silników;
    -Automatyczne i nieautomatyczne zestawy pasów bezpieczeństwa, łącznie z częścią pasa wykonaną w materiału, klamrami, mechanizmem służącym do zwijania pasów, aktywatorami pirotechnicznymi i mechanicznymi;
    -Pióra wycieraczek szyb;
    -Płyny eksploatacyjne, w szczególności: olej silnikowy, olej przekładniowy, olej do przekładni hydraulicznych, olej do układów hydraulicznych, płyn chłodzący, płyn odmrażający, płyn hamulcowy, płyn do układów klimatyzacyjnych;
    -Konwertory katalityczne (katalizatory);
    -Kondensatory zawierające PCB.

    [za mojeauto.pl]
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Jakis czas o tym slyszalem i pierwotnie mialo byc ponad 30 takich rzeczy. Co do tych 19 mam mieszane uczucia. Nasze wspaniale panstwo wprowadza co czego nie ma w zadnym kraju UE jak zreszta sprawa ma sie z akcyza, ale nie o tym ten temat mowi.

      Sa pewne czesci, ktore powinny byc zabronione i w tym maja racje, ale z niektorymi to niestety w naszych warunkach przegiecie paly. Odnosnie olejow, filtrow, plynow eksloatacyjnych, wycieraczek czy klockow hamulcowych to bez dwoch zdan powinno to byc zabronione.
      Takie rzeczy jak poduszki powietrzne czy pasy juz nie koniecznie. Niestety nasze ubezpieczalnie doja kierowcow ze skladek, a jak przychodzi co do czego to okazuje sie ze poduszki po 6 latach zamortyzowaly sie i nie dostaniemy zwrotu jak za nowa czesc w ASO i tu jest wlasnie ta paranoja. Poduszke wzrokowo, mozemy ocenic czy jest cala itd, co w przypadku samych pasow juz nie jedynie pirotechniczny napinacz jestesmy w stanie ocenic wzrokowo.
      Kilka elementow z tej listy, ma chyba za zadanie ukrocic zlodziejski proceder tj alarmy, immo, blokady kierownic itd.
      Instalacje gazowe to tez jest nie jasno okreslone. Im chodzi o czesci pod maska typu parowniki wtyskiwacze, czy o butle. Nieraz jest tak, ze ktos montuje jedna i po jakims czasie dochodzi do wniosku, ze tankowanie co 200km go dobija, a wiec montuje wieksza butle i co ze stara ma zrobic, oddac na zlom butle, ktora ma dalej homologacje :?: To tak samo powinno byc z bakami seryjnymi w autach, ktore maja chyba homologacje na 10 lat. Przewody paliwowe, o co im chodzi. Przeciez widac, czy przewod jest spekany, a nawet w nowych autach przewody paliwowe okazuja sie byc nieszczelne. Co w przypadku kiedy rano przychodzac do auta okazuje sie ze jakis delikwent w nocy 'pozyczyl' sobie nasz pelny bak i rozwalil przewody mozna latac, mozna wymieniac tylko na co (zamienniki czy moze ASO :lol: )
      O katalizatorach i tlumikach nie mowie. Sa takie, ze nadaja sie do ponownego montazu, sa takie ze nie da rady.

      Jednym slowem nasze panstwo, znow przegina pale bo musza sie wykazac. Mial byc tzw POPiS ale im nie wyszlo :lol:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #4
        Kolejny przepis, ktory przysluzy sie do pozostawania firm w szarej strefie i odbierajacy czesc przychodow firmom, ktore musza lub chca postepowac zgodnie z prawem.

        Radosnej tworczosci nie ma koncia i jak pokazują ostanie zdarzenia nie bedzie konca.

        No coz ja juz sie pogodzilem, ze u nas nigdy nie bedzie normalnie - przynajmniej latwiej sie zyje z taka swiadomoscia.
        TDI 205PS

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Nie długo zabonią sprzedazy używanych samochodów :evil:
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • chester121
            L&K
            • 2005
            • 1053

            #6
            dokladnie panstwo prawa hehe
            im to bardzo latwo przychodzi po co maja dawac do swoich aut uzywane pasy
            skoro moga wymienic cale auta :evil: :evil:
            taki dowcip uslyszalem w telewizji
            premier w jakims wywiadzie mowi
            - w polsce zyje nam sie coraz lepiej
            a narod pomyslal
            -to wam dobrze :twisted: :twisted:

            Komentarz

            • FZR
              Classic
              • 2005
              • 29

              #7
              No cóż może będe jedyny który jest zadowolony z tego przepisu, bo może za parę lat nie będą kradli aut na części :evil: . Może dzięki temu przepisowi komuś z was nie zginie Octavka.

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #8
                Zamieszczone przez FZR
                No cóż może będe jedyny który jest zadowolony z tego przepisu, bo może za parę lat nie będą kradli aut na części :evil: . Może dzięki temu przepisowi komuś z was nie zginie Octavka.
                :shock:
                Juz to widze...
                TDI 205PS

                Komentarz

                • Dig Dug
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1306
                  • Seat

                  #9
                  Jak juz chca, ograniczyc kradzieze, to powinni zabronic handlu na bazarach i gieldach, zeby wszystko full legal szlo przez kasy fiskalne, ale niech nie kombinuja z takimi zakazami, przeciez uzywka w dobrym stanie, jest lepsza od zekomo orginalnej czesci z serwisu. :|
                  Była O1 jest F2.

                  Komentarz

                  • Zibi
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 491

                    #10
                    Zamieszczone przez FZR
                    No cóż może będe jedyny który jest zadowolony z tego przepisu, bo może za parę lat nie będą kradli aut na części :evil: . Może dzięki temu przepisowi komuś z was nie zginie Octavka.
                    Tja, zapominasz tylko, ze calkiem niedawno zniesli obowiazek wbijania nr silnika do dowodu rejestracyjnego. IMHO teraz to dopiero bedzie branie.

                    Jak dla mnie to zderzenie tych dwoch przepisow najdobitniej pokazuje jak bardzo bezsensowne sa nasze przepisy.

                    Pozdrawiam
                    Zibi

                    Komentarz

                    • wasyl
                      L&K
                      • 2005
                      • 1084

                      #11
                      Ale głupi przepis !!! czyli co moja skóra jest zamontowana nielegalnie.... :? co za debilizm :!:
                      ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                      www.wasilewski-foto.pl
                      KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                      Komentarz

                      • Nexus6
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4847
                        • Volkswagen

                        #12
                        Zamieszczone przez wasyl
                        Ale głupi przepis !!! czyli co moja skóra jest zamontowana nielegalnie.... :? co za debilizm :!:
                        jest zamontowana legalnie, bo przed wejściem przepisu w życie :diabelski_usmiech
                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                        Komentarz

                        • Bonus
                          Ambiente
                          • 2005
                          • 249

                          #13
                          panowie ustawodawcy po co wymieniać częsci w BMW 7 skoro można wydać nie swoje pieniądze na nowe BMW 7 :P :lol:

                          Komentarz

                          Pracuję...